Tuesday, June 1, 2010

Yahudi serang flotilla kapal bantuan kemanusiaan Gaza

Allahuakbar. Geram rasanya bila melihat puak Yahudi laknatullah masih bermaharajalela di bumi Palestin. Malaysia dan PBB pula hanya mampu ‘mengutuk’ dari jauh dengan menggunakan selemah-lemah iman. Pelik betul rasanya, itulah sahaja tindakan yang dapat kita buat iaitu ‘mengutuk’. PBB seperti biasa akan meluluskan usul setakat ‘mengutuk’ atau memberi amaran kepada israel. Hmmm… begitulah keadaan dunia yang ada.

Difahamkan setakat ini belum ada sebarang maklumat yang diterima berkaitan nasib semua rakyat Malaysia di dalam kapal yang diserang dan sekurang-kurangnya 20 orang terbunuh. Menurut laporan agensi berita asing, Israel telah menahan 480 aktivis pro-Palestin yang ditahan di dalam kapal itu dan akan mengusir 48 yang lain.

Jika dikenang menerusi sejarah Islam, Nabi s.a.w sendiri pernah ‘berurusan’ dengan puak Yahudi ini di mana pada awalnya Nabi S.A.W mengizinkan mereka terus menetap di Khaibar. Namun Yahudi khianat, merancang dengan pihak musuh untuk menjatuhkan kerajaan Nabi s.a.w. Maka mereka pun diusir. Pada zaman Khalifah ‘Umar Ibn al-Khattab pula, memberikan Yahudi penempatan dan keamanan di Alia, Palestin. Kebebasan beragama dan hidup diberikan dengan jelas serta termaktub dalam pengistiharan khalifah agung tersebut. Namun, seperti biasa, Yahudi terus khianat.

Kejahatan Yahudi bukan setakat disedari oleh orang Islam, malah oleh bangsa lain contohnya seperti Hitler di Jerman sekitar tahun 1919, Hitler Nazi dikatakan telah membunuh sebanyak 5,820,960 Yahudi terutama Yahudi Poland dan Rusia. Zionis mendirikan negara mereka iaitu Israel di atas bumi Palestin yang dirampas pada 15 Mei 1948 sebaik saja British mengumumkan pengunduran tentera bantuan mereka di Palestin. Amerika Syarikat menggunakan kuasa ‘veto’nya mengiktiraf negara haram Israel. Kini rakyat Palestin menjadi ‘pendatang’ di bumi sendiri. Ini mencetuskan peperangan di antara Zionis dan penduduk Palestin. Manakala pemimpin negara Arab berdekatan seolah-olah ‘diikat’ oleh Barat, gagal membantu jiran mereka.

Pernah beberapa ketika, kita kempen boikot produk yang ada kaitan dengan Amerika/Israel, tetapi orang melayu kita ni bersifat sentimen agaknya. Lama-kelamaan lupa, mereka pakai semula barangan Amerika/Israel. Trend kezaliman ini tidak nampak jalan pun untuk berakhir. Kadang-kadang sebagai muslim, saya rasa frust juga tapi apakan daya, itulah kenyataan yang perlu dihadapi.

Marilah kita sama-sama membaca doa qunut nazilah bagi memohon Allah menghancurkan puak Yahudi laknatullah ini.

“Ya Allah, Sesungguhnya kami meletakkan-Mu di batang-batang leher musuh2 kami Dan kami berlindung dengan-Mu daripada kejahatan2 mereka Ya Allah, Leburkanlah kumpulan2 mereka Pecah belahkan dan kacau bilaukan persatuan mereka Goncangkan pendirian mereka Dan hantarkanlah anjing2 kamu kepada mereka.
Wahai Tuhan yang gagah perkasa.
Wahai Tuhan yang penuh raksasa.
Wahai Tuhan yang bersifat murka.
Ya Allah Ya Allah Ya Allah Ya Allah,
Wahai Tuhan yang menurunkan kitab,
Wahai Tuhan yang mengarakkan awan
Wahai Tuhan yang menewaskan bala tentera al-ahzab
Kalahkan mereka Kalahkan mereka Kalahkan mereka
Dan menangkan kami ke atas mereka. Menangkan kami ke atas Al-kaafirun Menangkan kami ke atas Al-Musyrikun. Ameen ya rabbal ‘alamiin

Wallahualam.
Bakri.

No comments:

Post a Comment